hemoroider

Av med buksene…

Det var det han sa, legen med den hvite frakken.

– Av med buksene og på kne oppå benken, sa han.

Jeg adlød. Følte meg gravid og så bare fram til å få en slutt på problemet. Hemoroidene hadde plaget meg i lengre tid, men jeg hadde utsatt legebesøket. De dukket jo opp bare av og til. Men i det siste hadde det stabilisert seg på et uakseptabelt nivå. Det var blitt besværlig med avføringen, og åpningen der bak var så tilstoppet av åreknuter at avføringa så ut som potetskruer der de tvinnet seg vei ut.

Jeg sto nå der på kne oppå benken med stussen bar og bjellene i kime-modus. Tenkte bare på å få det overstått. Men jeg ble skeptisk av å kikke meg over skulderen. Legen slet med å få på en gummihanske. Slet, fordi nevene ikke var slike slanke, nette lanker som leger ofte har. Herren i hvitt hadde tømmerhoggerhender! Fem kjøttpølser sprikte ut fra en håndbak på størrelse med en skinke. Og mine verste anelser om hva som skulle skje ble bekreftet da han smurte krem på tommelen. Her skulle møydommen til pers!

Jeg orket ikke se mer. Knep øynene igjen, knyttet nevene modig og boret dem ned i madrassen. Bjellene skalv, og jeg kjente blodet forlate hodet og trodde jeg skulle besvime av frykt for hva som skulle skje.

– Jævlig ømt baki der. Du må være litt forsiiiiiAAAiiiii, faen!

Det gjorde vanvittig vondt da han jaget pølsetotten inn. Jeg krabbet fort så langt fram på benken jeg kunne, til jeg sto med nesa og panna klint inn i veggen.

Så ble det godt. Og jeg fikk på en måte hevn også, for smertene. Trykket i tarmen var blitt utløst på en effektiv men bestialsk måte. Men synet som møtte meg da tårene var tørket bort var belønning nok for en mannsalder. Et syn for guder. Den tidligere hvite frakken var ikke lenger like hvit, og benken og gulvet hadde også fått et strøk av “Lady Princess” type lysbrun, tynn og smørevennlig (kan påføres med sprøyte). NB: Viktig med god utlufting!

 

6 responses to this post.

  1. Posted by Luringen on september 1, 2007 at 10:20 PM

    Det er da altfor gæli at en slik «perle» står ukommentert!!! (hjelper ikke at den ble kommentert aldri så mye på forrige blogg 🙂

    Svar

  2. #1 Luringen

    Takk for den, tror jeg – minnene strømmer på. Sjelden noen roter så langt bak – ja, på bloggen altså. Og forøvrig, for all del!

    Sov godt 🙂

    Svar

  3. Inne og dauer av latter her i nattetimene…;D
    Takk!

    Svar

  4. Posted by Leyla on april 24, 2009 at 1:13 AM

    HAHA!! Naa klarer jeg ikke le mer…Jeg har ogsaa «gravd» meg bak i arkivet nemlig!!!
    At det gaar an altsaa! 😀

    Svar

  5. Nunzio.

    Takk for kommentar, hadde jeg nær sagt. Men faen heller! Denne episoden, denne traumatiske legetimen, hadde jeg nå langt på vei fortrengt. Vel, du må ha ei god helg åkke som 🙂

    Svar

  6. Leyla.

    Jeg har ligget med 41 – eller jeg lå med 41, etter den episoden. I feber. Tror det var en mental reaksjon som utløste heiteria. Slike bakangrep er ikke å spøke med for sarte sjeler med øm analmuskel.

    Vær forsiktig når du graver der bak. Ja, i arkivet altså. Det er ikke alt jeg har publisert som jeg er like stolt over. Mange harde minner!

    Svar

Legg igjen en kommentar

