helt bloggy!

Nymotens møkkamusikk – eller? 

Radioen spiller og prater i bakgrunnen. Jeg taster F5 og skriver og leser. Først skjer noe med en fot. Så den andre. Begynner å småriste her jeg sitter, og stolen er gammel. Den er rød, har fire hjul, to armlener og den knirker surt.

Det går alldeles ille! Jeg filleristes av indre rytme, noe som ikke har skjedd siden jeg drakk meg spastisk på dårlig hjemmebrent for tretti år siden. Jeg hører, nærmest kjenner, et knepp i stolen. Et ubehagelig lite smell.

Høyre armlene faller av og jeg velter. Hele stolen velter overende. Så her ligger jeg pent og rister. Er litt skamfull over meg selv også, egentlig. Er flasket opp på Pink Floyd, Deep Purple, The Who, Uriah Heep, Johnny Winter, …, men definitivt ikke Bee Gees! Dette er bee-gees-wannabes; Scissor Sisters, og jeg rister som om jeg befant meg kjørende langs en eller annen fylkesvei i Telemark – creepy!

Opportunistisk som jeg er tenkte jeg at hah! Jeg kan starte egen virksomhet. Teste ut bloggestoler. Så rist ivei folkens, uten skamfølelse 🙂 

11 responses to this post.

  1. Posted by Habben on oktober 13, 2006 at 7:30 AM

    Førstegangsinntrykket mitt er at dette er en slags kryssning av ABBA og Village people i fin-fin discostil, litt svensk homomusikk der altså. Sant og si synes jeg dette er ganske kult. Hvor lenge jeg kommer til å synes det, er en annen sak. 🙂

    Svar

  2. Var det føtene dine eller stolen sine som rista?

    Uansett : Skulle gjerne vore floge på veggen der då, ja, og eg skulle ha ledd og peika.

    😀

    Svar

  3. Posted by Lavina on oktober 13, 2006 at 5:22 PM

    Bee Gees hørte jeg litt på da jeg var yngre. Men mine favoritter var Uriah Heep, Slade, Nazareth, Frank Zappa i ungdomsårene, og jeg er eldre enn deg så det er sagt…
    Men er du ferdig å riste deg nå?
    God helg!

    Svar

  4. #1 Habben

    Det svinger i alle fall. Får glede seg så lenge det fenger. Det er ofte slik at det som går rett inn går lett ut igjen. Får investere i stol med vibrasjonsdemper og la det stå til.

    God helg 🙂

    Svar

  5. #2 Maldina Planz

    Beina mine ristet. Taktfaste rykk som forplantet seg oppover i mitt legeme. Hadde jo håpet på litt sympati fra deg da, Maldina, ikke «…eg skulle ha ledd og peika»! Makan!

    God helg, åkkesom 🙂

    Svar

  6. #3 Lavina

    Mange band i minnet fra den tiden. Mener 70-tallet var gullalderen for rock og pop.

    Rister litt ennå. Etterdønningene lever lenge i denne skrotten. Litt av den effekten man får når man kaster seg på ei vannseng 🙂

    God helg 🙂

    Svar

  7. Vi hørte nok på mye av det samme vi, i våre ungdoms dager. Vi er jo akkurat like gamle. 60-modell.Men jeg hørte også Led Zeppelin, og litt listepop. Listepop mest på fest. Jeg har alltid likt å danse.
    Ang Scissor Sisters så må jeg også innrømme at den Dancing-låta som går på TVn er veldig fengende…
    Ha en fin uke! 🙂

    Svar

  8. Posted by dotter on oktober 24, 2006 at 3:57 PM

    Hehe.. Scissor sisters er jo drit bra det;)
    Så drit i den stolen 😀

    Svar

  9. #8 Dotter

    Det har jeg selvfølgelig gjort 🙂

    Klem 🙂

    Svar

  10. Posted by dotter on oktober 24, 2006 at 4:09 PM

    Du må kjøpe deg cd`n..el ønske deg den
    av meg til jul:D
    klem

    Svar

  11. #10 dotter

    Lett valg, jeg ønsker meg den til jul 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

