årstider

Alt på en gang.

Hjemme blomstrer rødkløveren på ny, det er vår. På vei til jobb i kveld virret et tyvetalls sommerfugler mot billysene, det er sommer. Veibanen var plaskvåt av regn og løv, det er høst. Og langs veien var det små brøytekanter av snø, det er vinter.

gaustablikk1.jpg

Problemet nå er at jeg ikke vet hva jeg skal klage over, om det er vår-, sommer-, høst- eller vinterværet. Det er ikke lett å være misfornøyd med været for tiden!

6 responses to this post.

  1. Posted by Mathias2 on oktober 26, 2006 at 10:18 PM

    Da har du jo opplevd ett år i Norge i løpet av en kveld. De norske årstidene er noe av det jeg setter mest pris på med landet vårt sammen med naturen, men å oppleve alt på en kort kveld kan vel kanskje være litt i overkant av opplevelser.

    Svar

  2. #1 Mathias2

    Det er helt sprøtt! Har aldri opplevd maken. Snø og sommerfugler på en gang blir litt surrealistisk på en seinhøst-kveld. Kuriøst i alle fall. Takk for svar🙂

    Svar

  3. Posted by Ephemera on oktober 27, 2006 at 4:28 PM

    Flotte bilder du disker opp med! *s*
    Vet du, her har det vært rim på gresset, men ikke noe snø… Og jeg som elsker snøen!
    Men det er også små grønne spirer ute på marken, og i trærne drysser det av gule blader…
    Tror ikke det bare er du som sliter med å bestemme hvilken årstid det er…ser ut som om Moder Jord er litt ubesluttsom også…*s*

    *Klem Døgnfluen*

    Svar

  4. #3 Ephemera

    Egentlig var det en fascinerende opplevelse, men merkelig.
    Du sier du elsker snøen, og da lurer jeg på, etter å ha lest bloggen din, hva som gjør at du elsker den? Snøen demper lyd, gjemmer ting, lyser opp, kan være myk å falle i, …?

    Takk for svar🙂

    Svar

  5. Posted by Ephemera on november 1, 2006 at 11:10 AM

    #4
    Jeg elsker snøen av så mange grunner…men mest av alt fordi den har evnen til å forandre et helt landskap…
    Pakke det inn i hvit, rent og mykt…den demper alle lyder så til og med den hørbare effekten av en plass forandres….

    Og når snøen ligger tungt over skogen, så er det ingen plass man kan skjule seg, sporene viser hvor alle dyrene har gått…men samtidig så er det den mest effektive «usynlighets-kappen» man kan ta på seg…om man tusler ut mens det snr fremdeles, så vet ingen om en… Det er så stille når en går, og sporene forsvinner med en gang… Det er liskom bare en selv om naturen da… *s*

    Når snøen kommer, blir det en helt annen verden…

    Ja…jeg kunne fortalt i evigheter…men tror jeg gir meg der… Du forstår poenget mitt… *s*

    *Smiler mykt*

    Svar

  6. #5 Ephemera

    Jeg er lei av kulde men takler snøen greit. Liker meg best på ski i skogen fra mars, når sola varmer. Tror jeg begynner å bli litt gammel og pysete.

    Skal legge ut et gammelt innlegg med vinterstemning til deg. Ha en fin aften🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

