sexfikserte

Tenker menn stort sett kun på en ting? Er vi tankeslaver som er hjelpeløst fanget av det mannlige kjønnshormonet testosteron?

padde2.JPG

Jeg er ingen fagmann, bare mann. Og ja, jeg tenker vel på sex rett som det er, men om jeg tenker oftere på det enn kvinner er uvisst.

Det påstås også at en kvinne bare ved å se på mannens ansikt kan avgjøre hvordan det står til med viriliteten. At denne egenskapen er nedarvet for å kunne sikre slektenes gang. Hva hun ser det på sies det ingenting om. Ujevn skjeggvekst, sløvt blikk og høyt hårfeste er kanskje minusfaktorer, mens vilt blikk, hår ut av nese, ører og overalt er pluss?

Ellers er det verd å merke seg at en usunn livsstil med mye kaffe og røyk hever testosteronnivået, og at nivået er lavt ved sengetid(?). Ølvom er også et dårlig tegn om man ønsker å framstå som en Don Juan.

Det jeg lurer på, relatert til hvilket kjønn som er mest sexfiserte, er hvordan man skal tolke kvinners bruk av sminke og valg av klær når de skal ut. Hvordan man skal tolke måten de beveger seg på og hvor høyt de har løftet bysten, osv.? Jeg tviler på om forskjellen er målbart tilstede. Jeg tror det kan være påviselige forskjeller på kjønnene i mange henseende, men i liten grad når det gjelder sex. «It takes two to tango».

 vannymfe2.jpg

12 responses to this post.

  1. Jepp. Det er faktisk slik at menn tenker mye på sex, menn berører tanken til stadighet. Biologien er slik…. Hehe

    Svar

  2. #1 Genese

    Takk for at du kikker innom og kommenterer 🙂

    Greit nok at vi menn tenker på sex ofte, men jeg betviler forskjellen mellom kjønnene i dag. Jeg tror forholdet har jevnet seg ut. Sex har for mennesket fått et utvidet innhold.
    Evolusjonsmessig var nok mannens sterke og hyppige fokus på sex en nødvendighet for artens overlevelse siden kopulasjon ikke handlet om nytelse. Nå handler det mer om nytelse enn forplantning. Situasjonen er snudd opp ned.
    Kunnskap om erogene soner og elskovsteknikker gjør at mann og kvinne nå kan gi, og gir, hverandre nytelse for nytelsens skyld gjennom sexuell aktivitet. Vi bruker endog prevensjonsmidler for å hindre graviditet. Bruk av prevensjonsmidler er en meningsløs handling ut fra evolusjonens mekanismer.
    Vi er ikke lenger kun naturvesener, men en blanding av natur- og kulturvesener. Vår eksistens trues nå snarere av at vi blir for mange i forhold til ressursgrunnlag og ikke minst levesett. Utfordringen nå er å spre kunnskap om prevensjon som del av generell kunnskap til Afrikas kvinner først og fremst, for bl.a. å kunne regulere befolkningsveksten.

    Nå tar det visst litt ut her, men som sagt, jeg tror ikke forskjellen mellom kjønnene relatert til fokus på sex er nevneverdig i dag.

    Ha en fin dag, og for all del, prøv å tenke på noe nyttig 🙂

    Svar

  3. Hei igjen!

    Enig med deg, Phalloides, i det du skriv. Eg har alltid hevda at menn og damer ikkje er så ulike som vi trur. Iallfall ikkje på dette feltet.

    No har eg vore lite innom bloggen i det siste. Skal snart sjå gjennom kva du har produsert. Du er visst ganske flittig, trur eg. Verre med meg….

    Svar

  4. #3 Maldina Planz

    Heisann, det er lenge siden du var på besøk på bloggen min 🙂
    Det har skjedd en del endringer siden steinalderen. Kulturutviklingen har påvirket oss på alle felt, sex er ett av dem.

    Kanskje hadde jeg også hatt godt av en bloggepause. Men det blir som det blir, går litt i rykk og napp med skrivingen. Ellers synes jeg godt du kunne komme med et nytt innlegg snart – vi er mange som liker å lese det du har på hjertet 🙂

    Ha en fin kveld.

    Svar

  5. Tror vi tenker like mye på sex, sagt generelt. Mulig kvinner og menn tenker i litt ulike settinger. Han kler av babes, mens vi bli svoosjet avgårde av en flott prins til hest. Muligens. Syns dagens kvinner blir mer og mer maskuline i sin væremåte, men om tankesettet er det og vet jeg lite om.

    Koselig å kikke innom deg igjen. Jeg har vært på bloggtørke lenge nå 🙂

    Svar

  6. #5 Pathfinder

    Det er snart like vanlig med Adam&Even eller Ada&Eva som Adam og Eva – skjeggete kvinner og hårløse menn. Prinsen på hesten er en kvinnelig transvestitt og hesten er homo. Mye har endret seg siden kvinner ble voldtatt av menn med klubbe.

    Takk for kommentar. Har ventet på flere innlegg fra deg 🙂

    Svar

  7. #6 Ha ha!!!!!!! Eg ler og ler!!!!!!!!!!! Denne siste kommentaren din var berre…. (:-D HA HA!!!!! :-D……) råvittig. Hikst!

    Svar

  8. #7 Maldina Plaz

    Hyggeligst av alt er å kunne glede noen 😀

    Svar

  9. Men blir menn skremt av kvinner som tenker mye på sex og tør snakke om det?

    (Et av gårsdagens saker på møteplanen til lille venninne).

    Svar

  10. #9 Marita

    Velkommen til bloggen min og takk for svar 🙂
    Jeg er en tapper sjel og tar sjansen på å svare for alle menn over pubertetsalder. Det er sikkert forskjeller, og det er jo en del situasjoner der jeg tviler på om temaet ville slå an, som under en familiemiddag, i en begravelse, på et seminar om avfallshåndtering, og noen flere. Ellers, om settingen er grei, tror jeg de aller fleste menn ville synes det er all right. Tror mange ville velge å ta det på tomannshånd eller sammen med få. Så nei, vi er nok ikke veldig lettskremte på det området. Faktisk tror jeg mange, både kvinner og menn, da gjerne i parforholdet, burde snakke mer om det.

    Ha en god dag 🙂

    Svar

  11. Godt å høre,da kan man fortsette slik man har gjort! Man plumper jo ut med slike ting rett som det er!

    Svar

  12. #11 Marita

    Plump i vei, Marita, du er nok ikke alene. Så får vi håpe du ikke blir alene 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

