jeg skjemmes!

Ikke lett å holde på det man ikke har i hånda. 

Jeg var på butikken i dag. Forsåvidt ikke noe spesielt ved det. Et heller vanlig gjøremål. Men det ble en liten vri. En variant jeg gjerne kunne vært foruten.

Det begynte helt greit. Haket med meg ei av de bedre handlevognene der opptil tre av hjulene gikk rundt. Så var det å bryte vogna fram mellom reolene. To poser kaffe. To grovbrød. Flatbrød. Det var da jeg merket det, idet jeg bøyde meg ned etter flatbrødet som sto på nederste hylle. Jeg var temmelig stinn av gass.

Vel, det presset på, bygde seg opp mot enden av tarmsystemet. Jeg kikket meg over skulderen. Ingen å se. Så jeg tok sjansen, måtte bare. Så ut kom den, en riktig fyldig suser som fikk buksebaken til å blafre.

Jeg tvang handlekurven videre. Neste stopp var like der framme. Jeg slengte en potetsekk i vogna, og idet jeg snudde meg møtte jeg to knallblå øyne. Ei dame sto og ventet på at jeg skulle videre slik at hun kom til.

Det var da, under blikkontakten, at jeg kjente lukten av åtsel. Gårdagens kylling- og kalkunpølser ville sende meg en siste hilsen. Og vi visste, begge to. Det var ingen andre i nærheten.

Jeg sa ingenting. Forsøkte verken å smile eller hilse. Jeg måtte videre, bort fra stanken, bort fra skammen!

Så nå sitter jeg trygt og godt i heimen. Og i dag skal middagen bestå av noe ganske annet. I dag blir det pannekaker med blåbærsyltetøy. Hva denne her har spist vet jeg ikke, men det gir resultater.

12 responses to this post.

  1. Posted by Mathias2 on november 28, 2006 at 11:16 PM

    Der tar du opp et ganske vanlig problem i disse julebordtider. Når slike problem oppstår har jeg selv hatt stort hell med følgende opptreden. Vent til du kommer til reolen med deodoranter, vaskepulver, skyllemiddel m.v. Der blir lukten fort kamuflert, eller avlevér ladningen like ved containeren for råtten frukt. Ingen kjenner forskjell.

    Svar

  2. Vel,jeg har ingenting annet å si enn:
    Prææhæhæhæhæ!

    Svar

  3. #1 Mathias2

    Takker for gode tips. Dette var så oppløftende innspill at jeg tror det må testes ut snarest. Det må bli ertesuppe til middag i dag, muligens også litt buljong. Takk!

    Svar

  4. #2 Maria

    Nei, det er ike så mye mer å si. Gjort er gjort. Håper jeg ikke treffer damen igjen på et par år eller mer. Hun smilte nemlig ikke hun heller. Så mer ut som om hun hadde spilt høyt og tapt.

    Ha en fisefin dag 🙂

    Svar

  5. Jeg må bare få si at jeg synes det er ufint å fise midtskill på damene i butikken. Finn deg en annen hobby !!!

    Svar

  6. #5 Habben

    Jobber seriøst med saken. Har nå investert i antitåfissåle og puttet i trusa. Den skal testes ut, grundig, ved ferskvaredisken.

    Nyt dagen 🙂

    Svar

  7. Hehe, høyst menneskelig…rart vi synes det er så flaut egentlig, alle har vi vel opplevd noe lignende. Artig skrevet:)
    Ha en fin dag!

    Svar

  8. #7 Maria

    Lyden er jo bare stas. Står man på fjellet i god motvind er det rett og slett befriende å blåse i luren. Det er lukten som gjør det plagsomt, enn si flaut.

    Fjertelig takk for kommentar 🙂

    Svar

  9. Haha….. VIttig….. Og sååå pinlig…. TRor jg hadde sunket sammen bak reolene eller noe…. Haha…… Ler og ler……
    Garantert dagens beste….

    Ha en toppers dag og så for vi kose oss med snøen som falt i fjor…
    Ps: Savner virkelig snøen nå da…. Kommer ikke i julestemning her….. Hmmm…..
    Kanskje på tide å finne frem nissene ?

    Klemmer fra Yetien….

    Svar

  10. #9 Yetien

    Har fulgt med på deres juleverksted bak sceneteppet – artig 🙂
    Angående snø, julestemning og denslags abstinenser, anbefaler jeg å kikke i mitt blogginnlegg «sporsnø».

    Fortsatt god (ut-)advent 🙂

    Svar

  11. Posted by Lavina on desember 6, 2006 at 4:35 PM

    Ler og ler… Noe pinlig, men samtidig morsomt.. he, he

    Klem

    Svar

  12. #11 Lavina

    Mulig jeg også finner det morsomt, om noen år. Enn så lenge er det pinlig, og jeg er på ingen måte klar for å møte dette mennesket øye til øye igjen.

    Klemmen var god den 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

