hakkande gale…

Verdensværet meldes nå på TV2. Ser ikke helt verdien i det, slik presentasjonen skjer, men det er nå blitt en del av nyhetsbildet. Når værmeldingsformidleren drar handa over halve det afrikanske kontinentet og sier det nok kan komme noen regnbyger, men at det ikke blir så «hakkande gale», biter jeg tennene sammen så det knaser! «Hakkande gale» kan jo like gjerne være sol fra klar himmel som regn. I et tørkeområde i Afrika er man ikke like strålende fornøyd med å våkne opp til skyfri himmel for 246 dag på rad, som vi her på bjerget er det når sola en sjelden gang skinner i Bergen. Fint vær kan være hva som helst, avhengig av hvor og når, og det samme gjelder det som betegnes å være «hakkande gale». Forresten, om du skulle være interessert, det blir visstnok brukbart vær nord i India i morgen – eller solskinn i hvert fall… – ?

heddvtn2.jpg

7 responses to this post.

  1. Hehe. Hadde nok hatt mer bruk for en værmelding over Fisketjennlia…;D

    Svar

  2. #1 Nunzio

    Været i Fisketjennlia er ikke lett å spå. Dessuten, spår de feil kan det komme klager. Mindre trolig at Ibo fra Kenya klager på værmeldingen i TV2. Synes dette er tullball for å si det pent!

    For så vidt er det tullball å irritere seg over tullballet også 🙂

    Svar

  3. Nydelig bilde. Fra et sted jeg kjenner igjen. 🙂

    Svar

  4. #3 genese

    Oops! Nå ble jeg nysgjerrig, da…?

    Svar

  5. Verden er ikke så stor. Men likevel så stor at vi ikke snubler i hverandre. 🙂

    Svar

  6. #5 genese

    Nå kommer phalloides til å utvikle paranoia! Jaja, det måtte vel skje før eller siden. Jeg har ofte hevdet at jeg er den minst nysgjerrige personen på Tellus, men det stemmer ikke lenger. Ikke i det hele tatt!

    Sov godt, hvem du nå er 🙂

    PS: Litt nysgjerrighet hjalp. Du presenterer deg jo faktisk åpent med navn under bloggomtalen. Og ja, jeg ble overrasket både over yrke og kjønn og verdsetter nå dine kommentarer til mine mer seriøse innlegg høyt. Tror nesten jeg vokste 0,5 mm da jeg googlet deg og fant noen svar 🙂

    Svar

  7. Og du er jo ikke anonym du heller, så der stiller vi likt. Jeg snublet over navnet ditt på helt andre nettsider (friluft).

    Svar

Legg igjen en kommentar

