stor helsetest

Magnetterapi brukes i økende grad både til behandling og smertelindring. Metoden er langt fra ny, og en rask innføring i magnetterapeutisk historikk, diverse produkter med mer, finner du ved å klikke på denne.

Mye av reklamen som kommer i posten går rett i søpla, men av og til kikker jeg gjennom, som med siste utgave av Select. Her er det alskens duppeditter, smarte og mindre smarte oppfinnelser, og ikke minst BH-nyheter. Skal jeg være helt uoppriktig er jeg minst opptatt av sistnevnte.

Men det er enkelte artikler som lokker mer enn andre og frister til utprøvelse. Blant annet knebind med magnetterapeutisk effekt. Kona og jeg diskuterte og fant ut at knærne av og til var litt ømme og vonde, så hvorfor ikke forsøke? Og siden det fantes to ulike produkt ville vi teste begge. Bestilling ble foretatt og produktene kom som bestilt.

kne-blogg.jpg

kne2-blogg.jpg

Nå er jeg, som nordmenn flest, av den oppfatning at det som er bra i små doser er mye bedre i store doser. De som har drukket alkohol vet at det stemmer – i hvert fall angående effekt. Hvilke utslag det kan gjøre seg i relasjon til medisiner og behandlingsremedier i terapeutisk øyemed, se det er en annen skål.

Jeg reiste i alle fall ut, mens vi ventet på forsendelsen av to par knebind, og kjøpte lomma full av ekstra magneter. Vi ville øke magnetstyrken fra et stakkarslig antall hundrede Gauss til minst noen tusen Gauss. Dette var tross alt en seriøs test, og vi måtte få ut resultater raskt, blant annet til denne bloggen.

Snart var utstyret på plass. Både kona og jeg hadde stroppet på oss knebindene, som var stinne av originale og selvmonterte magneter, og testen var i gang. Mine første skritt gikk til vedskjulet, med inngang bak bilen i garasjen. Jeg merket et kraftig utslag i venstre kne allerede da jeg passerte fryseren i entreen på vei ut, men jeg holdt meg på beina og fortsatte. I ettertid ser jeg at det burde jeg nok ikke gjort. For da jeg var tre meter fra bilen økte farten og jeg ble svai, uten at jeg egentlig ville det. Og plutselig ble jeg rykket plogende fram i grusen og bokstavelig talt nappet ut av tøflene. Knærne traff bilfronten med et klakk og der satt jeg.

kne3-blogg.jpg

Eneste måten å komme løs på var å få lirket ned buksa og løsne knebindene. Og det var da, stående i trusa foran bilen, jeg fikk mitt livs sjokk. Jeg hørte inngangsdøra smelle i, og sekunder etter kom kona gående. Hun skulle etterfylle fuglemateren, og jeg rakk ikke å advare. Mellom huset og fuglemateren står nemlig ei traktorskuffe parkert, og det kunne slett ikke gå særlig bra. Men det var litt av et syn. Som meg ble hun rykket svai, ned i knestående og i full fart skrikende mot skuffa. Knærne akte og fingrene kloret i grusen med et skkrrrræææssjj, før klakket kom da hun fikk knekontakt med metallet.

kne4-blogg.jpg

Normalt ville jeg hjulpet henne løs umiddelbart, men siden vi tross alt var helt i startfasen av et meget seriøst prosjekt, fikk hun ligge litt. Jeg måtte inn og hente kameraet for å dokumentere. Men det var en feil måte å prioritere på har jeg fått høre etterpå, selv om hun brukte litt andre ord da hun gjorde det klart! Jeg burde jo forstått at dette ikke kunne fortsette! At vi måtte fjerne de ekstra magnetene og heller satse på produktene slik de var levert fra produsent. Så inntil videre må dessverre testresultatene vente.

Om du skulle ha behov for fakta ut over vårt eksperiment, finner du noe i følgende lenker:

Vitenskapsmannen Carl Friedrich Gauss

Måleverdien Gauss (foreldet)

13 responses to this post.

  1. Hehe. Dere lever farlig.

    Svar

  2. #1 genese

    Synes alle har en plikt til å ofre seg litt for vitenskapen. Hvor stor betydning denne testen får internasjonalt, slik den så langt foreligger, er jeg i midlertid litt usikker på 🙂

    Svar

  3. Sa mannen. Som også ofret kona. Harepest kan smitte gjennom intakt hud. Det beviste en japaner ved å smøre infisert blod på kona. Hun ble meget syk. 🙂

    Svar

  4. #3 genese

    «Sammen i gode og onde…» Dette må gjelde i alle situasjoner! Du har ikke tilfeldigvis adressen til japsen, tror han og jeg har en del interessant å snakke om 🙂

    Svar

  5. Har prøvd dem jeg også, inne på Biltema…

    Da de fant meg, stiv og livløs innunder ei hylle….veide jeg 1217 kilo!….

    Svar

  6. Hæhæhæhæ……. Dauer av latter….
    Har du vært ute for det samme som meg når det gjelder disse produktene fra Select? At de har minimal virkning?
    Skjønner godt at du ville øke effekten av produktene, virkelig, men at du gikk så langt at du brukte din kjære fru som «Crash Test Dummy», – vel, skjønner godt at hun ble litt småhissig der hun lå klistret opp langs traktorskuffa- og du lekte paparazzia!

    Knallbra skrevet… Ler så jeg griner…. Yohooo….

    Klemmergalne Yetien….

    Svar

  7. #5 nunzio

    Haha – ser det for meg – lol

    Svar

  8. #6 Yetien

    Det er ett eller annet feil med stroppingen på det settet hun testet, så jeg har ikke fått henne løs ennå. Vil ikke ødelegge buksa slik uten videre. Men det er høst og hustrig på nettene, så jeg fikk montert skuffa på traktoren og kjørt henne inne på låven. Jeg er da ikke følelsesløs heller! Men i dag, nå, etter at jeg får spist middag, skal knebindene av, det har jeg lovet 🙂

    Svar

  9. Posted by Luringen on oktober 29, 2007 at 10:01 PM

    I alle dager, det var da fælt så pysete dere var da?? Alt for vitenskapet, får hilse kona neste gang du er ute med for, at det ikke nytter å gi så fort opp!

    Svar

  10. #9 Luringen

    Ja, alt for vitrineskapet, punktum! Gi opp og gi opp. Når du sitter dønn fast i ei traktorskuffe som veier 2-300 kilo blir du litt bevegelseshemmet. Jeg tør ikke en gang å tenke tanken på å kalle henne pysete. I mine øyne er hun modig og har magnetisk tiltrekningskraft 🙂

    Svar

  11. Posted by Luringen on oktober 31, 2007 at 9:35 PM

    Noen ganger detter det bare tor meg, vitrineskap og fandenskap 😛

    Du får slite meg med helsa, om det er trøst i det 🙂

    Svar

  12. #11 Luringen

    Det takler jeg på strak tarm 🙂

    Svar

  13. Posted by Luringen on november 1, 2007 at 9:12 PM

    Den er lang, pass på å ikke snuble. tarmen, ikke tamrein

    Svar

Legg igjen en kommentar

