takk-tikk

Klokka skal igjen flyttes, og regelen er klar: Klokka flyttes, eller stilles i hvet fall, alltid 1 time mot sankthans (i inneværende år). Fram på våren, tilbake på høsten. Og i natt 28.10.07 skal det skje. Hva jeg synes om det? Tja, litt delt akkurat i år. Jobber nattevakt og må jobbe en gratis time – 10 timers vakt mot normalt 9, uten lønnskompensasjon! På den annen side, jeg spiser klokka 02.00 på jobb. Det betyr at når klokka blir 03.00 og stilles tilbake til 02.00, er det tid for mat igjen. Det blir uavgjort 1-1. Aldri så galt at det ikke kunne vært verre.

4 responses to this post.

  1. Posted by Luringen on oktober 29, 2007 at 9:55 PM

    Herlig ressonnement, men får du virkelig ikke godtgjort for den timen??? Det er det verste jeg har hørt!

    Den søndagen våknet jeg kvart over åtte, nå tror jeg virkelig åra begynner å virke inn, kvart over åtte..? U hørt! Snart er jeg vel oppe i grålysninga.

    Svar

  2. #1 Luringen

    Får ikke godtgjort den timen nei. Truet med å slutte på timen, men ledelsen bare lo og ville lage til fest?

    Angående det å stå opp så grytidlig, på en søndag!, vet jeg nesten ikke hva jeg skal si. Det må ha vært et sjokk! Sist jeg våknet så tidlig sovnet jeg igjen – gudskjelov!

    Svar

  3. Posted by Luringen on oktober 31, 2007 at 9:33 PM

    Men finnes det ingen tariff?

    Dette er nesten like uhørt som å våkne grytidlig en søndags morgen.. Forresten skal jeg legge meg nå, blir plutselig så ofte trett om kvelden..

    Svar

  4. #3 Luringen

    De regner vel med at det jevner seg ut over tid. Kanskje er det jeg som jobber den helga i mars 2008 da klokka stilles fram, og vips er vi skuls – eller ikke. Bob-Bob 🙂 Sov godt.

    Svar

Legg igjen en kommentar

