pink floyd

Tid for litt musikk igjen. Pink Floyd er og blir nummer 1 for meg. Det er faktisk helt utrolig at jeg ikke har gått lei etter å ha spilt dem siden jeg først hørte dem i 1973. Her kommer Learning to fly.

5 responses to this post.

  1. Jeg tror du og jeg må ha ganske lik musikksmak – jeg har kommentert musikken din før, og da var det også no «gammelt» 🙂

    Pink Floyd er noe helt for seg selv. Jeg har selv utrolig flotte minner til musikken – den slo meg i hodet som tolv åring og det har holdt seg frem til i dag … jeg tror jeg har vært på alle konsertene i Norge etter -88, også solokonsertene.

    For meg er «Shine on your crazy diamond» den ultimate, men Roger Waters cder skal heller ikke undervurderes.

    Svar

  2. Jeg har skrevet litt omPink Floyd her ( http://www.vedal.net/blogg/?p=257 ), men hovedgrunnen til at jeg limer inn denne linken er at at du skal høre mer på Portishead 🙂

    Svar

  3. Sissel.

    Portishead – aldri hørt det før. «Only You» på bloggen din var første smak. Uvant og litt… sært. Skal finne mer og se om det kryper under huden. Takk for tips.

    PF’s «The Wall» og RW’s «Amused to death» må være de to albumene jeg har spilt mest – evt. «Dark side of the moon». Første møte med PF var en NRK sendt konsert «Pink Floyd in Pompeii». Tror det må ha vært i ’73. Ellers ble Emerson, Lake & Palmer’s «Pictures at an exhibition» en favoritt, sammen med det meste utgitt av Genesis (kanskje er «Selling England by the pound» favorittalbumet der).

    Nå fikk du meg til å mimre og røske opp i musikkminner her. Det gjorde godt 🙂

    Svar

  4. Hei igjen
    Ja Portishead kan kanskje virke noe sært, men hvis du gir dem en sjans så tror jeg at dette kan være noe du kan like. Eller dvs jeg håper. Prøv, prøv, prøv *misjonere* 🙂

    Dark Side of the moon er kanskje en av verdens beste plater. Er det ikke fantastisk at noe musikk kan holde seg så godt etter så mange år?
    Emerson har jeg aldri hørt om, men det skjønner jeg at jeg må gjøre no med.

    Svar

  5. Lydopptakene jeg finner av Emerson Lake & Palmer er dårlige. Legger ved en link. Ellers er dette mye instrumental musikk. Har også forsøkt å finne noe av et annet band jeg spilte mye, Colosseum, men uten hell.

    Svar

Legg igjen en kommentar

