hesteserier på TV

Tidlig på 70-tallet gikk to hesteserier på NRK som den gang var mine høydepunkter blant programpostene. Den første het Follyfoot og den andre Black Beauty. Her er et gjensyn med åpningsmelodiene:

10 responses to this post.

  1. Ååå, de husket jeg godt.
    Så utrolig koselig det var å høre musikken igjen og se introen. Nå mangler bare «huset på prærien»🙂

    Svar

  2. Sissel.

    Artig at flere av oss husker disse seriene fra da TV var NRK – punktum. Eller artig og artig, det er jo faktisk 35 år siden!, og jeg var på tur til å bli tenåring. Time…

    Artig å mimre i alle fall🙂 God helg, Sissel!

    Svar

  3. Jeg tror vi er rundt samme alder for jeg har lagt merke til at du også før har funnet frem til «gamle» saker som jeg også kan mimre over – også musikk.
    Silkesvarten og Huset på prærien var jo programmene jeg ventet på hele uken.

    Men husker du Colargol?🙂

    God helg du også.

    Svar

  4. Sissel.

    Jeg er bjørnen Colargol, som kan synge dur og moll… («Stian med sekken» var en annen serie, med Sidsel Levin tror jeg – eller Vibeke Sæther?).

    Husker til og med teksten. Merker etter at jeg begynte å rote med dette at stadig flere minner dukker opp. Snart smiler jeg som et barn igjen🙂

    Svar

  5. Den første husker jeg ikke, men den andre. Samtidig: på begynnelsen av 70-tallet var jeg student. Gikk de ikke tidligere?

    Svar

  6. Genese.

    Så langt jeg kan se etter googling gikk begge seriene i 1971. Trodde Black Beauty (Silkesvarten) kom senere (72/73), men vet ikke sikkert. Folk flest hadde vel knapt tv før sist på 60-tallet.

    Svar

  7. Jeg tror Silkesvarten avløste/overlappet Follyfoot.

    Svar

  8. Ja, og det kan nok stemme, når jeg tenkte meg om. For jeg begynte vel å studere i 1976, ikke i begynelsen på 70-tallet som jeg først tenkte. Demensen griper meg

    Svar

  9. Genese.

    Se det, du er yngre enn du har trodd – hvilken aha opplevelse det må være🙂 Det må kvalifisere til en konjakk til kaffen – skål!

    Svar

  10. Vibeke Sæther var nå en morsom skrue:
    «Nå henter jeg frem en liten saks for å klippe i dette papiret, men den kan være skarp så hvis du skal gjøre det samme så er det best om du spør voksne om å få hjelp»
    🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

