spillepress

I dag mottok jeg en SMS fra Norsk Tipping: “Har du prøvd KryssordFlax? Premie før du vet ordet av det. Mvh Norsk Tipping.” For meg betyr det lite, jeg tipper lite og har ikke noe sug etter å satse penger på slikt. Men mange andre har, og jeg vil tro denne meldingen har blitt sendt til flere enn meg. Jeg synes dette er utidig. Det er veldig enkelt å svi av pengene sine på tipping for de som sliter med å styre seg.

En oppfordring til å spille mer, slik denne SMS framstår, mener jeg ikke er et riktig signal å sende ut fra et statlig foretak. Problemet her i landet, og særlig for spilleavhengige, og ikke minst potensielle spilleavhengige, er ikke manglende spillemuligheter. Jeg synes dette rimer dårlig med den bekymring man ytrer i forbindelse med spilleavhengighet.

5 responses to this post.

  1. Posted by Luringen on februar 28, 2008 at 9:48 PM

    Enig, dette burde de holde seg for gode til! Trist å tenke på alle de som bruker mer enn de strengt tatt kan på spill, de trenger ikke mer å velge i, og i alle fall ikke påminnelser om at de finnes.. rister på hodet.

    Svar

  2. Luringen.

    Jeg er offer for et voldsomt press, hjelp meg!

    Kommer snart på bloggbesøk, lenge siden 🙂

    Svar

  3. Posted by Luringen on februar 29, 2008 at 8:15 PM

    Voldsomt press? Anbefaler en dotur, husk et magasin eller to 😛

    Svar

  4. Og en politikk som går helt på tvers av det regjeringen offisielt sier

    Svar

  5. frr.

    Tror styresmaktene delvis feilaktig har fokusert kun på aggressive spilleautomater. Det er mange som ikke klarer å passere en kiosk eller gå på butikk uten å kjøpe skrapelodd eller gamble på et eller annet. Kall det gjerne light-utgave av spillegalskap, men de og familiene lider økonomisk av denne stadige «små»-tippingen. Det blir en betydelig sum hver måned. Alt skal ikke forbys, men trekninger i statslotteriene på rikskanalen NRK og øvrig pågående reklame er ikke nødvendig.

    Svar

Legg igjen en kommentar

