against the wind

Mimrestund tilbake til 1980 og årets store TV serie, Mot alle vindar, med John English og Mary Larkin.

En eldre og svært populær TV-serie var Huset på prærien (Little house on the prairie) fra 1974.

9 responses to this post.

  1. Jeg hadde en post her hvor jeg mimret tilbake til en gammel serie i samme sjanger:
    http://tordenlill.wordpress.com/2008/08/26/min-f%c3%b8rste-forelskelse/

    Jeg lette grundig i hjernen min etter tittelen og på serien og fimen som du viser her, nemlig, Against the wind.
    Tenkte å putte inn den kjenningsmelodien i den posten. Men husket jo ikke noe av det.
    Men nå fikk jeg den servert!
    Jeg bare elsket den sangen. Satte den på 3 ganger etterhverandre her nå i ettermiddag.;-)

    Svar

  2. tordenlill.

    Dobbeltklikker du på avspillingsboksen kommer du til mange filmsnutter fra serien på youtube. Ellers må du gjerne komme hit inn og spille 😉

    Svar

  3. Åh.

    Six ribbons gjør at jeg nesten begynner å stortute. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er noe med de gamle seriene, de som gjorde at jeg som barn for første gang fikk øynene opp for urettferdighet. Enkelte ting fra den serien ser som brent fast i minnet.

    Svar

  4. Beate.

    Enig, den serien rørte virkelig ved følelsene, både sinne, mismot og glede. Noe av det samme med «Røtter» og hva hovedpersonen Kunta Kinte måtte utstå av de urimeligste prøvelser. Grunnen er vel at de faktisk beskriver en historisk virkelighet.

    Ha en god uke 🙂

    Svar

  5. Røtter var jeg hakket for ung til, jeg tror jeg så deler av den, men både den og «Tsarens kurer» har mer minner ved selve navnet enn med serien i seg selv.

    Men Røtter har jeg snere lest, og den var flott. Ikke minst begynnelsen av boka, og så slutten.

    «Behold, the only thing greater than yourself!»

    Svar

  6. Jeg leste også røtter i min ungdosmtid. Senere så jeg den på TV.
    Mener den gikk som serie eller var det film for rundt 15 år siden på NRK.
    Sterk historie.

    Jeg tror at vi den gangen ikke var så blasert av filmer som vi er nå.
    Det vi så gjorde større inntrykk. Tror jeg.

    Svar

  7. Her er link til Roots (Alex Haley):

    Svar

  8. Posted by Maldina Planz on oktober 19, 2008 at 5:44 PM

    Veit du kva? Eg fekk denne seria på dvd av mannen mini sommar. Han visste at eg ønskte meg den. Har kosa meg slik med å sjå den att! Og elskar songen….. 🙂

    Svar

  9. Maldina Planz.

    Når en ser tilbake, har NRK vist mange gode serier, både til underholdning, ettertanke og alle følelsene det spilles på. Synes noen av seriene langt overgår myye av det som serveres i dag på ørten kanaler.

    Fortsatt god søndag 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

