bloggepause

Medio september 2008 er det to år siden jeg opprettet blogg på WordPress. Dette er post nummer 200, og jeg merker at inspirasjonen og motivasjonen til å poste innlegg er blitt mer laber. Phalloides’ blogg “litt av hvert” vil bestå, men aktiviteten vil nok avta. Kanskje blir det bare ett eller to innlegg per måned fram til senhøsten og vinteren. Det vil tiden vise. Jeg kommer fortsatt til å lese blogger. Også legge igjen en kommentar i ny og ne. Men jeg føler tiden er moden for en slags bloggepause.

Om nye eller tidligere lesere av “litt av hvert” av en eller annen grunn skulle få lyst til å rote litt i arkivet over tidligere poster, vil jeg foreslå at de klikker på kategoriene ÅRSTIDER eller SANSER for å lete fram naturskildringer og forhåpentligvis noen gode leseopplevelser. Kategorien HUMOR for å humre litt eller bare gremmes over galskapen. Kategoriene KROPP og ETIKK for å lese “artikler” med seriøst innhold. Eller hvorfor ikke ta sjansen og klikke på DIN TEKST under “Tilfeldig valgt post”. Da vet man jo aldri hvilken av postene jeg har begått som popper opp.

Det er mulig jeg kommer til å foreta en opprensking blant postene også. Slette enkelte poster som er utdaterte eller som jeg av ulike grunner mener godt kan slettes.

Ønsker alle en god bloggehøst.

TILLEGG:

Katten vår, Mia, har oppført seg litt underlig de siste dagene, vært ustø og slapp og uten sitt rolige blikk. Jeg kom akkurat hjem fra veterinærkontoret – uten katt. Hun hadde fått en svulst i milten, med spredning til lungene, og hun måtte avlives. Trist, men nødvendig og til Mias beste. Trøsten er at hun har hatt 13 gode år sammen med oss. Huset vil nok føles tomt og hverdagen noe amputert den nærmeste tiden. Kjæledyrene våre kan både irritere og glede, og de preger oss og påvirker våre liv mer enn vi tror. Gråværet, med tunge skyer utenfor vinduet her jeg sitter, passer godt til de tanker og de følelser jeg har nå. Dagen bragte med seg et veiskille i våre liv.

 

 

 

 

16 responses to this post.

  1. Ikke gi deg helt, da. For jeg har lagt merke til at du poster mer sjelden, men postene dine er alltid verdt å lese. Så ikke gi deg, men unn deg den pausen du trenger for å finne tilbake til gleden.

    Svar

  2. frr.

    Som sagt vil bloggen bestå, og jeg har et 30-talls feeder jeg vil følge videre, deriblant «Hildring». Men jeg tror jeg må finne en ny retning for bloggingen videre. Har et par tanker om dette i hodet, så får vi se om det kommer tekst ut av dem.

    Takk for kommentar, og ha en god uke 🙂

    Svar

  3. så flotte bilder. Synd med katten din.
    Håper du ikke forsvinner helt 🙂

    Svar

  4. tordenlill.

    Neida, jeg følger med, og du er en av de jeg har feed på og leser.

    Trist når kjæledyr dør. Trøsten er at de levde et godt liv den tiden de var her.

    Ha en fin uke 🙂

    Svar

  5. Det var koselig! 🙂

    Ønsker deg en fin uke også 🙂

    Svar

  6. Pauser kan være godt for mye det…. Høsten er litt sånn krype inn og roe pulsen ned tid også, i alle fall for meg. Selv om det ikke er så mye høst her jeg bor nå…
    God pause, ikke glem fotoapparatet på dine turer i skog og mark da – så regner jeg med at det dukker opp noen gullkorn i ny og ned. Når du har tid, ork og glede av det.
    Feeden vil vise når du poster noe! Og jeg sier som frr – det du poster er alltid lesverdig og ofte også meget lærerikt.
    God høst!

    Svar

  7. randi.

    Takk for hyggelig kommentar.
    Bloggepausen er definitivt ikke en livspause. Høsten er utetid, særlig når været er bra, så mindre blogg betyr mer foto og mer fokus på annet.

    Leser i bloggen din at dere har det bra, tross alt, med tanke på flom og virkelig uvær. Følger selvsagt med på bloggene dine. God «høst» ønskes tilbake 🙂

    Svar

  8. Posted by Kari on september 17, 2008 at 8:13 PM

    Hei!
    Du skriver mye godt, og det er alltid en glede å gå inn å lese. Så jeg er glad du har så mye på bloggen som man kan lete frem. Og glad for at du kommer til å være innom iblant 🙂

    Ha en god pause, og kos deg masse ute i høstfarger og høstvær!

    Så leit med pusen din. Jeg mistet akkurat hunden min på grunn av kreft. Hun var også 13, og jeg minnes henne hele tiden med glede. Det er en rar tid slik like etterpå. Men det hadde vært fattigere om man ikke hadde hatt dem fra begynnelsen av.

    Stor klem til deg og hele familien.

    Svar

  9. Kari.

    Takk for hyggelige ord.
    Følger også dine artige historier via feed. En ekte dyrevenn er du også, har jeg forstått. Angående hunden du mistet, må man bare sette pris på tiden man fikk sammen. Livet har vi bare på lån, uansett art.

    Lykke til med visning og hussalg 🙂

    Svar

  10. Jepp, kjenner til den der. Har selv hatt ei lang pause i sommer, og funnet meg endel andre prosjekter om dagene. Kommer nok sterkere tilbake utover vinteren ville jeg tro. Kos deg i høsten, og lad batteriene buddy.

    Mvh Nunz

    Svar

  11. Nunzio.

    Heisann, det var lenge siden. Det ante meg nok at det var liv i deg. Får jo også litt info her og der. Håper du er ved godt mot og klar for kostymeskiftet i løvskogen.

    I morgen er vi lovet sol og lettskyet vær, så da blir det fjelltur. Må jo forsøke å få hostet ut noen sneiper fra lungene før vinteren kommer. Nyt helgen, pal!

    Svar

  12. En skal vel helst bare holde på akkurat som en finner det fornøyelig, hverken mer eller mindre.. jeg er stadig innom, noen ganger titter jeg bare på de vakre bildene dine, andre ganger går jeg grundigere til verks. Kjæledyr som dyr er alltid trist, og de som har vært med oss lenge lager tomrom etter seg.. ha noen strålende høstdager 🙂

    Svar

  13. Luringen.

    Jepp, slik må det være. Synes du sier det så klart og fint her: «Kjæledyr som dyr er alltid trist, (…)».

    God bedring 😉

    Svar

  14. Heisan!
    Jeg har vært mye borte fra blogg selv dette påret, og siste høst–egentlig. Skjønner godt behovet for å trappe en del perioder…

    Det var veldig trist å lese om katte dai- men som du sier, så ble det mange gode år. 🙂

    Ha en riktig fin helg- og høst.:)

    Svar

  15. Artemisia.

    Må ta dette som det passer, hvis ikke blir det et åk og det ville være meningsløst.

    Fjelltur i morgen, så hvem vet, kanskje treffer jeg på bjørn og må blogge om det.

    Takk, og god helg/høst tilbake 🙂

    Svar

  16. hehe, jeg får nå alltid sagt det…!

    “Kjæledyr som dyr er alltid trist, (…)”.

    God bedring 😉 Takk, jeg har alltid tro på at jeg kommer meG!

    Svar

Legg igjen en kommentar

