dum og deilig, hubba-bubba

Det er skikkelig februarkaldt før sola står opp. Bikkjekaldt! Minus 19 viste utetermometeret i bilen da jeg var på tur hjem fra nattevakt. Og hva kunne jeg skue like ved den videregående skolen for allmennfag? Jo, en blond skjønnhet, slafsende på en stor tyggegummi. En kandidat til eksamen artium, med åpen dunjakke og halve brystene på utstilling over en utringet, tynn trøye. Fine bryster, for all del, men… – ? Minus 19! Jeg gjentar: Minus 19!! Hun fanget min, og sikkert også andres, oppmerksomhet. Men om noen ble imponert av det hodeløse stuntet, tviler jeg sterkt på. Fikk litt vondt av henne, rett og slett.

8 responses to this post.

  1. Bra observert. Og et trist syn, fordi signalisering av egen seksualitet settes foran helse og sunn fornuft. Jeg er redd for det selvbildet en slik jente måtte/kunne ha.

    Svar

  2. frr.

    Kampen om oppmerksomhet, bli sett og beundret, har skadet og skader mange. 90% (et tall tatt ut av luften, tror det er større) av de som via skjønnhetsoperasjoner, implantater eller ekstrem atferd utsetter seg for varige, helsemessige skader, har i utganspunktet et normalt og pent ytre. Hadde de enda spurt hva gutter og menn syntes, ville det meste vært unngått. Jeg tror den aggressive markedsføringen fra leketøysindutri (dukker) og skjønnhetsindustri i stor grad har skapt hysteriet. Og de største skadene tror jeg rammer ankler, kneledd og særlig rygg, grunnet «dødskule og dritstilige», men akk så ubrukelige sko.

    Svar

  3. Og her borte er det enda verre – jeg er så glad i ansikter – ansikter som her levd. Og de er i ferd med å bli borte de og; det er rynkefri hud og kritthvite tenner som gjelder enten du er 20 eller 60.
    Da jeg bodde i Storbritania var jeg fasinert av alle damene som gikk med bare legger og på skyhøye hæler i vinterkulden – men der satt også små barn i barnevogner tynt påkledd og fikk meg til å tro at de fryser mindre enn oss… eller at det kanskje er derfor britiske damer kan vakle avgårde, de som overlever barndommen blir herdet?

    Svar

  4. randi.

    Jeg foretrekker også ansikter med historie skåret inn. Liker det naturlige. Og jeg liker at jentebarn på 10-12 skal leke istedenfor å forsøke å se ut som kvinner. Vi mister så mye på grunn av alt styret rundt fasaden – det ytre.

    Angående dårlige sko, har jeg erfaringer fra slutten av 70-tallet. Jeg, phalloides, kjøpte platåsko. Burgunderrøde og sorte. Blir nesten flau bare ved å minnes galskapen – kalt mote. Det var et syn å se oss når vi halv- eller stupfulle skulle hjem fra fest. Beveget oss som nyfødte kalver hele gjengen, og med slengbukser og cordfløyels- eller olajakke!

    God helg 🙂

    Svar

  5. *s*
    Men det er da klart at en må vise det en har? *ler*

    Nei, seriøst…. det er ikke rart at uttrykket «Dum Blondine» og «Skapblodine»(om dumme brunetter, rødhårede osv) lever i beste velgående…

    Men, nå har det seg slik at jeg føler meg virkelig som en som glatt kunne puttes inn i sistnevnte bås…for dette her med RSS og tilbakeføringsurl fremstår som totalt gresk for min del…
    Og nå har jeg forsøkt, dersom det fremdeles ikke er som det skal, så trenger jeg en skikkelig innføring, med te-skje helst, i hvordan det skal gjøres… *Oppgitt*

    Jeg har på et vis klart å linke din side til, i/under/på…whatever… en sånn rss-dings, på min side, men av en eller annen grunn så linker navnet ditt til min side….mens altså den oransje boksen linker hit…*Oppgitt*

    Er det rart jeg føler meg blond…? Kanskje jeg skulle kledd av meg, knappet opp knappene og kjøpt meg rosa hubbabubba?
    Eller, nei…kanskje ikke…

    *Døgnfluen*

    Svar

  6. Svarer deg per mail 🙂

    Svar

  7. Hva er telefonnummeret hennes? ;D

    Svar

  8. nunzio.

    Vet ikke, men tipper det er opptatt 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

