lyn og torden

Her blir det ufrivillig pause en stund. Tordenvær tok knekken på datautstyret i dag. So long!

12 responses to this post.

  1. Føler med deg.

    Svar

    • Takk, Sigrun, da er vi to 😉
      For å si det pent, ble jeg skikkelig sur. Og en anelse selvmedlidende. Har backup av det meste, men det blir en jobb å få alt på plass på ny maskin, både feeds og ikke minst favorittlenker. Må få tatt noen telefoner, og så ordner det seg vel etter hvert. Det positive oppi det hele, er at jeg nå vet hva feriepengene skal brukes til 😛

      Svar

  2. Huff. Ja, det har vært hardvær i dstriktet. Selv har jeg gått klar av ødeleggelser. Lykke til med gjenopprettingen

    Svar

  3. Huff, det var synd! Slikt er forbasket ergelig.

    Her nede har det også smolle i timesvis, og er bare kort innpå jeg også.

    Vi snakkes vettu.

    Svar

    • Er litt (veldig) urolig for hva som kan ha skjedd med backup’n på ekstern harddisc. Den var ikke tilkoblet strømnett da uhellet inntraff, men den var forbundet med PC’n via USB-kabel. Der ligger bl.a. tusener av bilder fra de siste 3 år. Det hjelper lite å trekke ut kontaktene når skaden forplantes via telefonlinje, modem, router. Krysser fingrene for at bildene ikke har gått tapt.

      Er nok ikke på nett igjen før mot slutten av måneden. God helg til dere 🙂

      Svar

  4. Håper at ikke bildene dine er tapt. Jeg har mine på ekstern harddisk, men den er ikke tilkoblet annet enn når jeg skal bruke den. Ellers har jeg telenors sikker lagring, samt ei nettside for gratis opplasting og oppbevaring.. Noen ganger slår uhellet til, og man har uflaks til tusen. Ha en fin uke og så håper jeg at alt ordner seg!

    Svar

    • Det har faktisk ordnet seg rimelig bra. Harddiscene ble ikke ødelagt og mine data er bevart. Hadde noen nervøse dager før dette ble konstatert. Nå er nytt utstyr på plass og oppe og går. Må bare få lagt inn igjen feeder på bloggene jeg følger, bl.a. din. Fortsatt god fotosommer 🙂

      Svar

  5. Godt du er tilbake på nett igjen, Phal!

    Har fått tak i et formidabelt hjelpemiddel til «epigyneringen» ! Et 400X digitalt mikroskop man bare plugger i pc`en med en ?. Enkelt og greitt. Hvis du ser nederst på denne siden om Zora spinimana, så har jeg lagt inn et slikt mikroskopbilde. http://www.edderkopper.net/Zoridae.html

    Mikroskopet er slettes ikke så dyrt, og utrolig anvendelig.
    http://www.amazon.co.uk/Veho-VMS-004-Discovery-400x-Microscope/dp/B001WKH4WO/ref=pd_cp_ce_1

    Håper det går greit med nakkeslengen din, og at dagen er tålig grei.

    Mvh Nunz

    Svar

    • Sorry, jeg så ikke denne som har ligget til moderasjon, trolig grunnet masse linker. Viser forøvrig til svaret under. Skal kikke nærmere på utstyret du nevner. Høres veldig praktisk ut. Men i morgen reiser vi på tur og blir borte ut uken. Det er i hvert fall planen om ting går som forventet (se siste post). Takk for mikroskop-tips 🙂

      Svar

  6. Posted by Leyla on juli 21, 2009 at 3:26 PM

    Heia Phalloides 🙂

    Jeg ser at min bedre halvdel allerede har tipset deg om mikroskopet 🙂
    Jeg har erfaring med at Ebay funker bedre enn Amazon naar det gjelder kjoep av ting, og vil derfor anbefale denne selgeren paa Ebay: http://myworld.ebay.com/firststepahead/
    Der kan du soeke paa dette mikroskopet::Veho VMS-004 Discovery Series 400x USB Microscope

    Transaksjonen gikk ekstremt glatt og jeg hadde pakken her paa en uke. Dersom du ikke har medlemsskap paa Ebay er det veldig enkelt aa lage seg en konto, noen faa stepp, og du er inne.

    Lykke til 🙂

    Ha en flott kveld 🙂

    Svar

    • Takker for tips. Tror kanskje det vil gå greit å benytte slikt utstyr på høgskolen. Jeg har dessuten en lang vei å gå med å bli kjent med edderkoppslektene. Må også finne ut av god lyssetting for fotograferingen. Tar ett skritt av gangen – med mine to bein (skulle kanskje hatt åtte). Topp at dere har funnet en felles aktivitet som virkelig engasjerer. Artig at du deltar aktivt og til og med finner rødlistearter 🙂 Tipper det blir tett mailkontakt framover. Jeg må jo benytte meg litt av den kunnskap gemalen din sitter med, etter hvert også din. Om få timer drar kona og jeg til skogs for å lete etter krabater i mørket. Blir spennende å se om det gir resultater.

      Nyt sommernatten 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

